09.12.2018ראשון

  • המקור לתאונות עגורנים הוא בתחזוקה לקויה ולא בגיל המנופים (גלובס)
  • נכנס לתוקף: קנס של עד 2.5 מיליון ש"ח לקבלן בניין אשר יפר הוראות בטיחות (דה מרקר)
  • שכר מפקחי הבטיחות בענף הבנייה עולה בכ-3,500 שקל בחודש (דה מרקר)
  • קורס ראשון לתכנון והקמה בטיחותית של עגורנים (גלובס)
  • הממשלה: קנסות אישיים לקבלנים ומנכ"לים על עבירות בטיחות (Ynet)
  • המדינה לרשויות: פעלו לשיפור הבטיחות באתרי הבנייה (גלובס)
  • אבזור בטיחות מתקדם – חובה ברכב חדש משנת 2018 (אוטו)
  • 70% מכלי הרכב הכבדים בישראל הצטיידו כבר במערכות בטיחות (Ynet)
  • קורס בשפה הערבית לנאמני בטיחות (דה מרקר)
  • הכללים לשמירה על בנייה בטוחה בתמ"א 38 (Ynet)

כללי

כללים לבטיחות בקיץ הישראלי

באילו בגדי עבודה מומלץ להצטייד בעונה הלוהטת? באילו תכשירי הגנה? מה תנאי העבודה הסביבתיים המתאימים בקיץ? מה וכמה לשתות ולאכול? כיצד להיזהר מפגיעת זוחלים?

 

פורסם: 31.05.2018 , 12:05

חשיפה בלתי מבוקרת לשמש, במיוחד בין השעות 10:00-15:00, מסוכנת לשהייה בחוץ, עלולה לגרום בין היתר להתפתחות מחלות עור כסרטן, לריבוי קמטים, כתמים ולהזדקנות מוקדמת של העור, לקטרקט בעיניים ועוד. חשיפה לשמש אינה קשורה בהכרח לטמפרטורה גבוהה, קרני ה-UV חודרות גם דרך העננים כך שגם כשמעונן עדיין קיימת חשיפה מזיקה לשמש. אם ננהג על פי מספר כללים, נוכל להקטין באופן משמעותי את השפעותיה המזיקות של השמש.

בגדי עבודה מתאימים:
עשויים מבד קל, רצוי מחומר טבעי כמו כותנה, המכסים את כל הגוף (חולצה בעלת שרוולים ארוכים ומכנסיים ארוכים) או בגד ייעודי המתאים לעבודה מסוימת.
כובע – רצוי שיכסה גם את הצוואר ואת האוזניים.
עובדים השוהים בשמש בין השעות 10:00-14:00 חייבים לענוד משקפי שמש.

שימוש בתכשירי הגנה:
משחות, ספריים או תחליבים מסנני שמש, בנוסף ובשום אופן לא במקום כיסוי מירבי של הגוף באמצעות ביגוד.
את מסנני הקרינה יש למרוח על כל האזורים החשופים לשמש ובעיקר על הפנים, האוזניים ואזורים מחוסרי שיער בקרקפת. יש להימרח כ-15 עד 30 דקות לפני היציאה לשמש. מאחר שמסנני הקרינה נשטפים עם הזיעה ועם מים, יש למרוח כל שעתיים בזמן פעילות ספורטיבית הגורמת להזעה, ולאחר רחצה במים. מאחר שהקרניים האולטרה-סגוליות חודרות לעומק של מטר ויותר לתוך מים, יש להשתמש במסנני קרינה גם במהלך הרחצה בים או בבריכה.

תנאי עבודה סביבתיים מתאימים:
יש לדאוג לסככות צל, מזגנים בכלי הרכב, עבודה במשמרות מפוצלות בקיץ.

שתייה ואכילה:
יש להקפיד על שתייה צוננת לעיתים תכופות ולהעדיף מזון קל לעיכול ומרענן. ככלל, אדם במשקל 60 קילו צריך לשתות שבע-שמונה כוסות מים צלולים ביום. לכל עשרה קילו נוספים יש להוסיף כוס אחת (כוס = 250 מיליליטר). יש דרך קלה וטבעית לדעת אם אנו שותים מספיק – צבע השתן צריך לנוע בין שקוף לצהבהב בהיר. אם הצבע כהה, סימן שהאדם מיובש. על חולי כליות להתייעץ עם הרופא הפרטי בדבר כמות השתייה היומית. כמו כן, יש להיזהר משתיית מים רבה מדי, שכן קיימת סכנה להרעלת מים!

זוחלים:
בימות הקיץ הזוחלים יוצאים מחוריהם ועלולים לסכן חיי אדם:
רוב הנחשים הארסיים פעילים במיוחד מרדת החשיכה ועד לשעות הלילה הקטנות. עם זאת, הם יכולים להיות פעילים גם ביום בתוך מחסן אפל וקריר כאשר יש פעילות של מכרסמים. אם בכל זאת נתקלת בנחש: אל תעשה תנועות פתאומיות. תן לנחש למצוא לעצמו דרך מילוט ואז בצע נסיגה בכיוון ההפוך. אל תנסה לתפוס את הנחש או לגעת בו, תן לו למצוא את דרכו בעצמו.
ישנם בארץ מספר סוגי עקרבים שעקיצתם מסוכנת, במקרים מסוימים עד כדי מוות. הידוע שבהם הוא העקרב הצהוב המצוי, אך ישנם גם שני סוגים של עקרבים שחורים שגם עקיצתם מסוכנת. לפני הרמת אבן, כיסוי וכדומה חייבים לוודא תחילה שבמקום החדרת האצבעות אין זוחלים. אין לצוד בעלי חיים. באם הבחנת בבעל חיים שנמצא במקום עבודתך דווח למנהל והוא יזמין שרות לכידה.

 

 

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או עמדת החברה, ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות.