23.02.2018שישי

  • נכנס לתוקף: קנס של עד 2.5 מיליון ש"ח לקבלן בניין אשר יפר הוראות בטיחות (דה מרקר)
  • שכר מפקחי הבטיחות בענף הבנייה עולה בכ-3,500 שקל בחודש (דה מרקר)
  • קורס ראשון לתכנון והקמה בטיחותית של עגורנים (גלובס)
  • הממשלה: קנסות אישיים לקבלנים ומנכ"לים על עבירות בטיחות (Ynet)
  • המדינה לרשויות: פעלו לשיפור הבטיחות באתרי הבנייה (גלובס)
  • אבזור בטיחות מתקדם – חובה ברכב חדש משנת 2018 (אוטו)
  • 70% מכלי הרכב הכבדים בישראל הצטיידו כבר במערכות בטיחות (Ynet)
  • קורס בשפה הערבית לנאמני בטיחות (דה מרקר)
  • הכללים לשמירה על בנייה בטוחה בתמ"א 38 (Ynet)

כללי בטיחות

המלצות לבלימה בטוחה בעת נהיגה בכביש

פורסם: 17.05.2017 , 22:05

"החיים תלויים על בלימה", מקובל להשתמש במשפט זה בספרות. בכביש אין זה "משפט", זו המציאות!!!

אנו מורגלים עוד מהימים בהם למדנו נהיגה, כי יש לבלום בהדרגתיות ובמתינות. זה נכון לרוב המקרים בהם ננוע בכביש, אך מה קורה כאשר עלינו לבלום בלימת חירום בעקבות טעות שלנו או של נהג אחר, הולך רגל שלא ראינו או הגרוע מכל – ילד שקופץ לכביש?

אירועים כאלו מתרחשים תוך שניות בודדות ודורשים מהנהג מיומנות בלימה שונה בתכלית מזו שהוא מורגל .

המטרה שלנו היא לקצר את מרחק הבלימה עד כמה שניתן ובמינימום זמן.

חשוב לדעת כי מערכת הבלמים ברכב חזקה בעוצמתה פי כמה מעוצמת המנוע!

אם כן איך עושים זאת?

להלן מספר המלצות אותן ניתן יהיה ליישם בנסיבות בהן נידרש להגיב במהירות:

  1. חוגרים חגורת בטיחות, יושבים במרחק כזה מההגה כך שהרגליים תהיינה כפופות מעט ולא ישרות לגמרי כדי שלא נבלום בעודנו עומדים.
  2. למצוא את המדרך לרגל שמאל הנמצא משמאל לדוושת הבלם (עליה אנו מניחים מעת לעת את הרגל). הפעם יש להניח את מלוא אורך כף הרגל כאילו מדובר בדוושה נוספת ברכב.
  3. תרגול במקום פתוח ומרוחק כך שלא נסכן את עצמנו ואת הסביבה. ננהג במהירות 40 קמ"ש, הגה ישר, מבט לפנים. במצב זה יש לבלום בחוזקה בשתי הרגליים בו זמנית – רגל ימין על הבלם ורגל שמאל על המדרך. אתם תחושו שלרכב יש עוצמת בלימה כפי שלא שיערתם. מרחק הבלימה יירד משמעותית והרכב יוכל להתגבר בקלות על אירוע כזה, הוא פשוט בנוי לכך מבחינה הנדסית!

לעתים אנו נדרשים לבלום במצבי חירום בכל הכוח וגם ללא חשש מהנעשה מאחור וזאת משום שמה שמתרחש מלפנים נמצא בראש סדר העדיפויות לביצוע.

להלן טיפים חשובים לביצוע בזמן הבלימה הגורלית:

טרם הבלימה חייבים לראות ברור את הנעשה קדימה כאשר ההגה במצב ישר.

  1. גם בכביש יבש וגם רטוב נכון לבלום בכל הכוח ומייד ולא בצורה הדרגתית. מערכות ה-a.b.s ובקרת היציבות עושות את יתר העבודה. יש להמשיך ולשמור את ההגה במצב ישר בזמן הבלימה.
  2. שילוב היגוי יכול לגרום לתאונה משנית ולכן את הנושא הזה יש לתרגל במסגרת הדרכת נהיגה מתקדמת.
  3. לעצור את הרכב בצורה מוחלטת ולא להישאר במצב גלישה, כי גם במהירות נמוכה עדיין משקל הרכב יכול לגרום לתוצאה קשה!

 

תמיר זר, ממונה בטיחות בתעבורה בקבוצת שיכון ובינוי

פורסם במקור בירחון שיכון ובינוי סולל בונה תשתיות, "אבני דרך", במאי 2017

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או עמדת החברה, ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות.